1ste week stage - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van wobi - WaarBenJij.nu 1ste week stage - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van wobi - WaarBenJij.nu

1ste week stage

Door: wobi

Blijf op de hoogte en volg wobi

06 September 2008 | Nieuw Zeeland, Albany

aloha lieve kijkbuiskindertjes,

we hebben onze eerste week erop zitten.... en poe poe poe wat hebben wij een beetje afgezien. We moesten een vegetatie onderzoek doen met bomen. we hebben na de eerste dag alle boomsoorten uit ons kopje geleerd (wat niet meevalt met die rare woorden hier bv puriri, kanuka, nikau bla bla bla).
Het onderzoek bestond uit 8 transects lopen en elk was 80 meter. Om de 4 meter moesten we een stok plaatsen en dan kijken welke plantensoort en boomsoort de stokraakte. en dat moesten we op 0, 20, 200 en 400 cm doen. en dan om de 8 meter moesten we een kruis maken en dan een boom zoeken dat in een kwart lag. Dit was allemaal een beetje saai een braindead achtig werk maar we hebben het overleefd. Het ergste was dat we in een bos moesten werken dat niet echt bepaald een nederlands bos is (vlak). dit bos ging echt omhoog omlaag omhoog omlaag enzo. en dan ook nog eens erg stijl dat we ons via bomen moesten optrekken. opzich allemaal niet zo vervelend (best spannend) maar als het had geregend dan werd de bosgrond moddergrond. dus we zijn een aantal keer onderuit gegaan en kwamen we onder de modder te zitten.
We verbleven in een huis dat bij het bos lag. Was echt een onwijs groot huis en een typische huis vanuit een film. Was een lang huis met 1 lange gang en daaraan allemaal kamers. verder stond het huis aan het water wat onwijs mooi was. Het meisje waarmee we moeten werken is ook onwijs aardig en neemt haar tijd om ons veel te leren. ze is alleen wel erg fanatiek (sjoerd jij weet wel wat we bedoelen).
Nu hebben we even een weekendje rust. en het zonnetje schijnt lekker dus we gaan er lekker van genieten want maandag gaan we naar little barrier island. dit is een eiland in de huraki golf en iedereen zegt dat dit het mooiste eiland is. hier gaan we papagaaien localiseren en vangen. dus dat wordt wel vet. ze hebben alleen gewaarschuwd dat het af en toe glad kan zijn. dus we zijn benieuwd. we verblijven een weekje op het eiland en dan is het maar weer afwachten wat we gaan doen.

Verder hebben we nog een wandeling van 4 uur gedaan (2 wandelingen) langs de kliffen en het strand. jammer genoeg ging de route maar 1 kant op en moesten we dezelfde route teruglopen maar we zijn weer even bezig geweest.
Bianca heeft nog een klein ongelukje gehad (best wel dom). we stonden ergens in een park vlak bij een wc, maar voor de wc was een houten hekje van 30 cm. hoog. Die nacht moest bianca onwijs plassen dus stapte ze uit de auto en begon te rennen naar de wc (jullie kunnen al raden waar dit naar toegaat). aangezien bianca lenzen draagt en deze 's nachts niet inheeft en dan niet zo heel veel ziet was het niet zo verstandig om te gaan rennen. maar bianca dacht dat ze het houten hekje wel aan zou zien komen. maar helaas heeft ze het hekje nooit gezien wel gevoeld en lag ze met haar mondje in het gras. beetje last van haar enkel maar ze kon er wel vet hard om lachen.
O ja we hebben ook onze eerste kitesurfer gezien en het blijkt dat je gewoon overal mag surfen waar je maar wilt. hoe vet is dat.

PETER: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!! MAAK ER EEN LEUKE DAG VAN.

p.s. we hebben een beetje problemen met de computers hier op de universiteit om de foto's erop te zetten maar daar verzinnen we wel iets op.

• 06 September 2008 - 12:20

Mark:

Het echte wildlife werk in begonnen! ;-)

Bianca: Beterschap en volgende keer je lenzen niet vergeten :-)

Ik ben benieuwd naar de foto's van de papegaaien.... Hebben ze daar ook Kakapo's?

• 06 September 2008 - 16:07

Sjoerd:

haha jah ik snap jullie. jullie bedoelen dat ik wel weet wat jullie bedoelen omdat ik ook zo fanatiek ben:p klinkt allemaal wel gaaf jongens en dat saaie jah ach dat zijn we nu wel gewend van dat wildlifemanagement toch? hoop snel weer foto,s te zien! Groetjess!

• 08 September 2008 - 10:49

Moeke:

he meissie,wel eens van nachtkijkers gehoord,dan zie je s,nachts hekjes staan,we hebben hier smakelijk zitten lachen,typisch iets voor jou,veel plezier verder met jullie stage,ps taco heeft adoptie formulier aangevraagd,of jullie het willen tekenen in 3-voud haha,hij heeft het goed naar z,n zin,al die blaadjes die in de tuin waaien,hij rent z,n eigen rot om niks,dikke kus moeke

• 08 September 2008 - 22:05

Fanny:

eindelijkhet serieuzere werk misschien niet zo tof maar het zal toch ook wel belangrijk zijn, toch? we hebben pa

• 09 September 2008 - 13:42

Tinus:

Hee gasten,

ziet er vet stoer uit daar!!! nix mis met al die mooie kiekjes!!!! lijkt net uit een reclamefolder te komen!!! en aan jullie smiles te zien hebben jullie het prima naar de zin daar!!! hoop dat jullie een vet goeie tijd hebben daar!!!

groetjes mzzl tinus

• 10 September 2008 - 07:07

Marloes:

Hee schatten, klinkt allemaal wel erg gaaf. En saai, ach je zit in nieuwe zeeland, dus saai ken het niet wezen. Ik zit nu in mijn tweede week stage. en ik doe alleen maar kantoiorwerk, das pas saai.
    Lieve bianca, doe je wel voorzichtig met jezelf? gekkie. Ik stuur jullie snel weer even een mailtje met mijn verhaaltje. Heb weer leuk nieuws :).
    Kus en knuffels

• 12 September 2008 - 09:03

Jody:

Hoi hoi daar!

Wat n verhalen allemaal, cool hor! En Bianca: geeft nix hor, zoiets zou mij ook zo kenne gebeuren ;) Hebben jullie de planken al uit de tas gehaald? Wnt volgens mij is het erg vet om daar te surfen!

De foto's zien er btw vet cool uit!! Sjoerd en ik moeten ons er ook mr s heen laten vliegen... (en ik denk niet dat hij daar een bezwaar tegen heeft!)

Nou luitjes, succes met buikschuiven in de modder! Ik ga nog ffies lkkr neuzen op jullie site! :)

Groetjes uit een regenachtig Nederland :(

x Jody

• 14 September 2008 - 16:04

TowY:

Hahaha echt hoge nood! :p Volgende keer maar hordelopen dan ;)
    Lekker dat het relaxt is daar en dat Sarah leuk is! Ookal hoef je je niet helemaal compleet in het zweet te werken zul je genoeg (levens)ervaring opdoen!
    Kom je ook grote dieren tegen?
    Hoe is of was dat eiland?

Groetjes towY en Petra

• 16 September 2008 - 10:07

Marloes:

Hoi schatten, ik ben benieuwd hoe het gaat daar allemaal. Kus kus

• 17 September 2008 - 09:18

Fanny:

hallo waar zijn jullie? al lang niks gezien computer nog steeds knuddezeker.weet je wat, wij hebben hier voor het eerst ook nachtvorst gehad, het is flink kouder aan het worden zozeer dat ik smorgens bijna handschoenen aan ga doen.verder gaat het hier zijn gangetje, de praktijk is nog steeds in het stadium van verbouwen, papa is inmiddels klaar met peren plukken en werkt nu weer gewoon in breda,mijn werk gaat ook door, ik ga nog regelmatig naar vrouwtje verdoorne die een hersenbloeding heeft gehad jij bent er ook weleens geweest wouter, ze kent me nog steeds, het is wel triest hoor.in opppel was het stik leutig! we hebben die belskes eens een poepie laten ruiken, we waren wel verdwaald in de polder van poppel,niet zo moeilijk als er na een bordje wegomlegging verder niets meer aangegeven staat he? marijntje gaat 14 oktober nog ens proberen zijn rijbewijs te halen en gaat ook weer heel braaf 1 keer inde week naar school ik hoop snel weer iets van jullie te horen of lezen als jullie het niet te druk hebben,groetjes en een dikke kus doei doei.